Σάββατο 8 Ιουνίου 2013

Καλλίπυγος




Η Αφροδίτη Καλλίπυγος είναι αρχαίο ελληνικό άγαλμα, και το τολμηρότερο της αρχαιότητας. Αντίγραφά του βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, μουσεία και δημόσιους χώρους.


Η θεά του έρωτα εικονίζεται σε αφροδισιακή στάση. Με ανασηκωμένο τον μανδύα της ρίχνει το βλέμμα πίσω από την ωμοπλάτη της προς τους δύο ξεσκέπαστους γλουτούς της. Το όνομα του έργου εκδηλώνει το θεσπέσιο του θεάματος.




ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΕΞΗΣ
καλλίπυγος < αρχαία ελληνική καλός (όμορφος) + πυγή (οπίσθια)=που έχει ωραία οπίσθια!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





Το γυμνό σώμα στην αρχαία ελληνική τέχνη ήταν άρρητα συνδεδεμένο με το ηρωικό στοιχείο, ενώ μέχρι τον τον 4ο αιώνα π.Χ. ήταν καλλιτεχνική έκφραση αποκλειστικά ανδρικών σωμάτων. Πρώτος ο Πραξιτέλης τόλμησε να εικονίσει την Αφροδίτη της Κνίδου γυμνή το 340 π.Χ. Σε αντίθεση με την φυσική γύμνια της Αφροδίτης της Κνίδου, η Αφροδίτη Καλλίπυγος παρουσιάζει τα θέλγητρά της στην δημόσια θέα, προσκαλώντας τον θεατή να τα θαυμάσει.


Το όνομα του αγάλματος είναι ήδη αρχαίο και αναφέρεται στους Δειπνοσοφιστές του Αθήναιου. Το άγαλμα ήταν τοποθετημένο στον ομώνυμο ναό της Αφροδίτης Καλλιπύγου στις Συρακούσες, το 200 π.Χ. περίπου, ο οποίος σύμφωνα με τον μύθο κτίστηκε από δύο αδελφούς, κατόπιν καλλιστείων ομορφιάς. Και οι δύο παντρεύτηκαν τις νικήτριες.



 ΕΠΝΕΥΣΗ
 Τα μοντέλα που χρησιμοποίησε ο Πραξιτέλης ήταν η περίφημη Φρύνη και η Κρατίνη, μεγάλες εταίρες της εποχής.
 ο Πραξιτέλης ήταν εραστής της Φρύνης τον καιρό που φιλοτέχνισε το άγαλμα ,οποτε έδωσε θεικη διάσταση στα οπίσθια που θαύμαζε!!!!!!!!!!!!!


 Για τη Φρύνη είναι γνωστή η ιστορία όπου όταν κατηγορήθηκε από εναν πρώην πικραμένο εραστή της,  για ιεροσυλία, ο Υπερείδης που την υπερασπίστηκε στο δικαστήριο, βλέποντας ότι θα χάσουν τη δίκη, σαν μια τελευταία απελπισμένη προσπάθεια της τράβηξε το φόρεμα ξεγνυμνώνοντάς την τελείως, και έμειναν ενεοί οι δικαστές, οι οποίοι φυσικά και την αθώωσαν μετά από αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου